Friday, August 30, 2013

Steam Egg, Nyum Nyum sedap

Steam Egg with Vege and Pasta (suitable for 1yo and above sebab ada fresh milk, kalau tak letak fresh milk suitable for 10mo and above yang dah pass egg test)




Bahan bahan
Telur 1 biji
Fresh Milk - agak agak (saya guna susu kambing sebab my DS minum susu kambing)
Asparagus - hiris halus
Cauliflower - hiris halus
Broccoli - hiris halus
Carrot - shredded
Mushroom - hiris halus (saya guna brown button mushroom) (pastikan guna mushroom fresh bukan dalam tin)
Cheese - shredded
Pasta yang dah siap rebus - dalam 3table spoon (saya guna pasta ABC so sizenya kecil, 3tablespoon tu pun dah cukup banyak) -- pasta ni optional nak letak boleh tak nak letak pun boleh

Cara-cara
Pecahkan telur dalam mangkuk, kemudian kacau sampai kembang. Then masukkan sayuran yang dah dihiris halus, pasta yang dah siap direbus. Kacau sebati. Masukkan susu dan grated cheese. Kacau sebati. Masukkan adunan kedalam bekas yang tahan untuk disteam. (saya guna ramekin beli kat daiso. Murah je RM5 sebiji) then steamkan selama 5-10minit. (sini saya guna steamer Tupperware, senang. Promo catalogue (19/8 till 30/9/2013) Beli satu set steamer tupperware boleh dapat free satu tingkat. Berminat boleh PM saya di FB ataupun email. PM me for best price. 

No comments:

Post a Comment