Monday, July 15, 2013

Vege Roast

Assalamualaikum and Hi.

It's been a while since I post anything here. Nak buat macam mana busy sangat dengan kerja-kerja luar. UPSR is less than 2 months, semestinya most of my time dah diambil untuk budak-budak nak exam ni. Doakan kecemerlangan untuk anak-anak saya di sekolah ni :)

Disebabkab mak dah terlampau busy dekat sekolah, balik rumah dah jadi macam overtired. So makanan untuk DS adalah makanan yang senang di masak. Mak malas ok sekarang ni. Semua nak senang and cepat. 

Disebabkab DS sekarang ni makan nak suap sendiri. (He's a big boy now! T_T )I have to cook something that is easy for him to feed himself. So kebanyakkan makanan dia sekarang mesti kena ada something yang dia boleh suap sendiri. (Nasi, Pasta, Mee masih saya suapkan)


Vege Roast (suitable for 10 monts and above)
Potato (potong bentuk wedges or ikut preference masing masing then rebus sehingga separuh masak)
Pumpkin
Apple (saya guna granny smith sbb tu je yang ada kat rumah-- lebihan group buy buah)
Cherry Tomato
Olive Oil
Mixed herbs (i used herbs de provance)
Grated Cheese 
Lada hitam (saya guna yang freshly grated)



Potong semua buah/sayur ikut citarasa masing-masing.Saya cadangkan potong lebih kurang sama size semuanya. Potato tu rebus sampai separuh masak. Bila dah siap, masukkan semua sayur dalam mangkuk, tuangkan olive oil, serbuk lada hitam, mixed herbs. Kacau sampai minyak menyaluti semua sayur. Masukkan grated cheese. Gaulkan. Bakar dalam oven 180c for 45 minit. Saya tabur grated cheese lagi sekali before hidang.


No comments:

Post a Comment