Saturday, June 15, 2013

Easy Bread Pudding

Bila time untuk masak breakfast, saya garu kepala nak masak breakfast apa untuk my DS. Kalau untuk Mummy and Abi senang saje hehe.. untuk si kecil yang agak cerewet ni, fikir sepuluh juta kali nak masak apa la yang bersesuaian dengan mood dia.. Fikir punya fikir, godek-godek barang kat dapur, ini laa hasilnyaa..







Easy Bread Pudding (suitable for 8mo if dah pass telur dan guna susu ibu atau susu formula) (suitable for 1year and above if dah pass telur dan fresh milk)


1-2 slice of bread (saya guna roti sendiri) - potong dadu besar or koyak2
1 egg ( kalau tak pass egg test tak letak pon takpe)
Fresh milk secukupnya (untuk bawah 1tahun, sila guna formula milk ataupun susu ibu) - I think I use around 1 cup lebih sikit
Kismis or Kurma (optional)
Banana (optional)


Preheat oven to 180c. Masukkan susu dalam mangkuk, then pecahkan telur. Kacau sebati, Masukkan kismis or kurma or banana (saya tak letak dalam ni sebab takde stock) then masukkan roti. Kacau sebati.Then masukkan adunan ke dalam ramekin or bekas untuk dibakar. Bakar 180c untuk 30mins. 


ps: nak letak parutan cheese pun boleh sebelum di bakar. Kadang-kadang saya letak sikit unsalted butter atas adunan then parutan cheese then bakar.

No comments:

Post a Comment